مطالب آموزشی

اگر قصد خرید قفسه کتاب و کتابخانه دارید، این نوشته را از دست ندهید!

قفسه کتاب

قفسه کتاب و کتابخانه فوق العاده شیک هستند و می توانند دکوراسیون منحصر به فردی را در هر فضایی ارائه دهند. به طور سنتی از این موارد برای کتاب ها استفاده می شود اما به دلیل تنوع آن ها، می توان از آنها برای موارد دیگر مانند نمایش سکوهایی برای عتیقه جات و لوازم تزئینی استفاده کرد. در این راهنما، ما قصد داریم به شما کمک کنیم دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. انواع قفسه های کتاب و نوع قفسه بندی آن ها و همچنین نوع چیدمانشان را بررسی کرده و کمکتان می کنیم بین کمدهای دیواری و کتابخانه های آماده، طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید!

قفسه کتاب

قفسه کتاب یا همان کتابخانه ما چقدر باید بزرگ باشد؟

به یاد داشته باشید که قفسه کتاب و کتابخانه شما جزو لوازم جانبی مبلمان است قرار نیست به بزرگی لنگر کشتی یا عریض تر از تلویزیون خانه باشد، بنابراین لازم نیست بزرگترین یا قابل توجه ترین قطعه در اتاق باشد؛ قانون طلایی این است که یک قفسه کتاب با کیفیت خریداری کنید که فضای شما را شلوغ نکند و در عین حال به آن روح داده و دکوری جات مورد علاقه تان را مرتب کند.

در واقع بهتر است به جای یک قاب بزرگ چند مورد کوچک داشته باشید. به دقت ارزیابی کنید که پرونده به کجا می رود و فضای موجود را اندازه گیری کنید. پس از انجام این کار، اندازه مورد ایده آل را انتخاب کنید.

نکته حرفه ای: هدف همیشه این نیست که تمام فضای موجود را با قفسه کتاب به طور کامل پر کنید. این فقط باعث آشفتگی اتاق می شود. در عوض، چیزی را پیدا کنید که مناسب باشد و همچنان فضای بیشتری برای گلدان گیاهی یا هر وسیله دکوراسیون کوچک دیگر باقی بگذارد. تمام دکوریجاتتان را در کمد نریزید و نمایشگاه به راه نیاندازید!

مطلب مرتبط  راهنمای جامع خرید لوستر روستیک ۱۴۰۱

چه نوع قفسه بندی برای قفسه کتاب مطلوب است؟

به طور سنتی، قفسه های کتاب همیشه دارای قفسه بندی باز هستند. پس از همه، اگر می خواهید از آنها برای نمایش مجموعه کتابها و سایر مجموعه های خود استفاده کنید، طراحی قفسه باز تضمین می کند که همه می توانند همه چیز را ببینند. با این حال، همه چیز به منظور نمایش نیست. برخی از موارد خصوصی هستند و ممکن است لازم باشد در جایی محصور شوند.

این جایی است که یک طرح قفسه بسته وارد می شود. اما بسیار کم است که قفسه های کتابی را پیدا کنید که دارای طرح کامل قفسه بسته باشند. این یک صندوقچه خواهد بود، اینطور نیست؟

یک قانون خوب این است که واحدی تهیه کنید که هم قفسه های باز و هم قفسه های بسته را ترکیب کند. قفسه های باز را می توان برای نمایش کتاب ها در نظر گرفت در حالی که قفسه های بسته برای موارد شخصی تر است.

قفسه کتاب

آیا باید قفسه کتاب دیواری تهیه کنید یا کف ؟

این دو گزینه چندین مزیت را ارائه می دهد. واحدهای دیواری برای فضاهای کوچک طراحی شده اند و می توانند صرفه جویی باورنکردنی در فضا داشته باشند. از طرف دیگر قفسه های کتابخانه با سطح خاصی از ظرافت عرضه می شوند. دسترسی به آن ها حتی اگر قد شما آنقدرها بلند نباشد. تنها نقطه ضعف آن ها این است که فضای زیادی را اشغال می کنند. اما نیازی به نگرانی نیست، شما هنوز هم می توانید طرح های جمع و جور را انتخاب کنید که فضای قفسه اضافی را بدون به هم ریختن اتاق شما ارائه دهند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر برای منزل 1402

چه نوع متریالی را باید انتخاب کنید؟

قفسه های کتاب سنتی از چوب ساخته شده اند. آن ها همچنین دارای مراحل مختلف هستند. بزرگترین مزیتی که با چوب به دست می آورید گزینه های سفارشی موجود است.

طرح های مبتنی بر فلز نیز بسیار محبوب هستند، مخصوصاً برای افرادی که از قبل دارای دکوراسیون صنعتی هستند و طرفدار مدرنی جات از جنس بتن و فلز هستند.

تفاوت بین چوب و فلز فقط در ظاهر است. هر دوی این مواد بسیار بادوام هستند و از یکپارچگی ساختاری کافی برخوردارند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی کتاب های خود را با خیال راحت نگه دارید. ترکیب چوب و فلز نیز ایده بدی نیست. قفسه هایی با چارچوب فلزی و قفسه های چوبی دارای ظاهری مدرن هستند که می توانند جلوه ای از ظرافت معاصر را در هر اتاق به ارمغان بیاورند. اگر چیزی مینیمالیستی می خواهید که با هر نوع دکوراسیون مطابقت داشته باشد، قفسه های فرفورژه برای شما عالی خواهند بود.

قفسه کتاب و کتابخانه

برای خرید چه نوع قفسه کتابی باید اقدام کرد؟

جذابیت شیک قفسه های کتاب توسط عوامل زیادی تعیین می شود. اول، اتمام یک عنصر بزرگ از سبک است. به عنوان مثال، تکمیل دانه های چوب طبیعی بسیار محبوب است. آن ها جذابیت روستایی دارند و می توانند لنگرهای مناسبی برای دکوراسیون الهام گرفته از خانه مزرعه باشند. بدنه های سفید به پایان رسیده جذابیت معاصر را نیز بد نمی کنند. در صورتی که برای بچه ها خرید می کنید، مواردی را در نظر بگیرید که دارای رنگ های بازیگوش و پررنگ نیز هستند.

با وجود این، برخی از افراد مینیمالیسم را ترجیح می دهند. طرح های قفسه باز فقط با یک قاب واحد و برخی از قفسه ها باید در این زمینه کار کنند. اگر می خواهید جلوه ای صنعتی منحصر به فرد به فضای خود بیاورید، ممکن است بخواهید قاب های فرفورژه را در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط  خرید لوستر آنلاین و بی دردسر | با دکورشاپ، چشمه نور را به منزل بیاورید

چرا باید قفسه های قابل تنظیم را در نظر بگیرید؟

در نهایت، ممکن است ایده خوبی باشد که قفسه های کتاب را انتخاب کنید که دارای قفسه های قابل تنظیم باشند. این به شما تنوع فوق العاده ای می بخشد. همه چیزهایی که وارد قفسه ها می شوند یک اندازه نیستند. برخی از چیزها به قفسه بزرگتری نیاز دارند در حالی که برخی دیگر نه چندان زیاد.

قفسه های قابل تنظیم به شما این امکان را می دهند که کل قفسه های کتاب خود را طوری تنظیم کنید که تمام نیازهای ذخیره سازی خاص شما را برآورده کند. قفسه ها همچنین به شما این امکان را می دهند که حداکثر استفاده را از قابلیت ذخیره سازی کیس ببرید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید