مطالب آموزشی

انواع آینه شمعدان

انواع آینه و شمعدان

آینه  شمعدان

دو عنصر مهم در فرهنگ ما ایرانیان است. از آینه و شمعدان می توان در دکوراسیون خانه هم استفاده کرد نه تنها زیبایی خاصی به فضا می بخشند کاربردی هم هستند در ادامه  از انواع آینه  شمعدان خواهیم گفت با ما همراه باشید.

آینه  شمعدان از اجزای اصلی سفره عقد هستند که به عنوان نماد هایی در سفره عقد به کار گرفته می شوند.

آینه نماد پاکی ،زلالی و مظهر خوشبختی و شمعدان نماد ازدواج هستند .همینطور آینه نماد روشنایی و شمعدان ها نماد سربازهایی هستند که از عروس و داماد نگهبانی می‌کنند.

در گذشته که ازدواج به شیوه سنتی بود معمولاً داماد چهره ی عروس خانم را تا  قبل از عقد نمی دید. به همین دلیل چیدمان آینه شمعدان بر روی سفره به اینگونه است که آینه در بالای سفره و دو شمعدان در دو طرف آینه قرار می‌گیرند که عروس و داماد همدیگر را در آینه ببینند و نگاهشان به هم گره بخورد تا مهرشان به دل هم بیفتد.

انواع آینه و شمعدان

انواع آینه و شمعدان

پس از خوانده شدن خطبه عقد با یک گل یا با پاشنه کفش عروس خانم ،شمع های شمعدان را خاموش می کنند.

این هایی که ذکر شد یک سنت وباور خوب در مورد آینه و شمعدان است اما متاسفانه باور و سنت خرافات هم وجود دارد مثلا اگر آینه بشکند عروس و داماد بدبخت می شوند. در حالی که عموما آینه در جابجایی ها شکسته می شوند پس شکسته شدن آینه و شمعدان ارتباطی به تیره بختی عروس و داماد ندارد.

علاوه بر استفاده آینه شمعدان در سفره عقد ما ایرانی ها  از آینه شمعدان در سفره هفت سین  در عید باستانی نوروز استفاده می کنیم. در هفت سین˓ آینه نماد تصویر،زندگی، نور و روشنایی است.ترکیب آینه و شمعدان ب همراه قرآن در سفره هفت سین بسیار زیبا و آرامش بخش است.

مطلب مرتبط  استفاده از شمعدان در دکوراسیون

آینه  شمعدان انواع مختلفی دارد از جمله  نقره، برنج ،سیاه قلم، پلی استر، pvc ،آلومینیوم ،سفال خاتم کاری، چوبی و …

مختصری در مورد چند مدل از آینه شمعدان می پردازیم.

آینه  شمعدان نقره دارای محبوبیت زیادی است. زیرا هم دارای زیبایی می باشد و هم ماندگاری و دوام بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد.

آینه شمعدان کریستالی به علت این که امکان شکستن آنها وجود دارد ،ماندگاری زیادی ندارند و نگهداری از آنها سخت است علاوه بر این دارای قیمت بالایی هم هستند.

آینه و شمعدان برنزی دارای وزن بالایی هستند. رنگ آنها تیره هست، ماندگاری خوبی دارد و تغییر رنگ نمی دهند.

به غیر از این نوع آینه شمعدان هایی که ذکر کردیم،آینه و شمعدان های دیگری هم وجود دارد که خاص تر هستند،مثل آینه شمعدان فیروزه، خاتم کاری، میناکاری یا سفالی که استفاده از این نوع از آینه شمعدان ها مرسوم نیست و به سلیقه افراد بستگی دارد.

در خرید هر یک از انواع آینه و شمعدان ها به یکسری از نکات توجه کنید. ابتدا باید محل قرارگیری آن را در منزل تان بدانید و بر اساس آن سایز آینه و شمعدان  مورد نظر خود را انتخاب کنید .

مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید نوع جنس آینه و  شمعدان است که بستگی به سلیقه، دیزاین سفره عقد و دکوراسیون منزل شما دارد و همچنین هزینه ای که قرار است صرف خرید آن کنید.

مثلاً آینه شمعدان های نقره و برنجی که بسیار زیبا و چشم نواز هستند وبه دلیل زیبایی و استحکام بالایی که دارند شاید از گزینه های انتخابی شما برای خرید باشند˓ پس اگر این نوع آینه و شمعدان را مد نظر دارید به عیار آن توجه کنید و همچنین اینکه عدد ۹۲۵ روی آن حک شده باشد˓زیرا این عدد نشان از اصلی بودن نقره است.و همچنین این آینه  را از مراکز معتبر خریداری کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر مدرن پذیرایی _ 15 مدل

اگر دکوراسیون منزل تان چوبی است و نمی خواهید آینه و شمعدان برنز ،استیل، برنج و نقره داشته باشید می‌توانید آینه و شمعدان چوبی را انتخاب کنید. اما این را بدانید که آینه و شمعدان چوبی برای قرار دادن در سفره عقد مناسب نیستند. گرچه می توانید برای  دکوراسیون منزل خود آن را تهیه و خریداری کنید.

شمعدان ها در دو مدل هستند: برقی و شمعی که مدل برقی آن دارای لامپ است. پس اگر شمعدان برقی را انتخاب کردید باید آن را در مکان هایی از خانه قرار دهید که پریز داشته باشد. شمعدان های برقی به صورت شاخه یا لاله ای هستند که بر حسب سلیقه می توان یکی از آنها را انتخاب نمود.

انواع آینه و شمعدان

انواع آینه و شمعدان

علاوه بر استفاده از آینه شمعدان که یک رسم و سنت دیرینه ی ما ایرانی‌ها در سفره عقد است، یک دکور جذاب و خاطره انگیز از روز عقد هم است .از این جهت دارای اهمیت زیادی می باشد. زیرا شما با انتخاب درست می توانید بعد از عقد از آینه و شمعدان در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

اگر قصد دارید آینه و شمعدانی که خریداری کردید در دکوراسیون منزل تان از آن  استفاده کنید به اندازه آن توجه کنید.

مثلاً اگر خانه کوچک دارید، خرید آینه و کنسول بزرگ انتخاب درستی نمی باشد ولی در خانه‌های بزرگ استفاده از آینه و کنسول بزرگ در دکوراسیون نمای خانه را شیک و زیبا می کند. اگر منزلتان کوچک است می توانید آینه را به دیوار وصل کرده و کنسول را در زیر آینه قرار دهید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر کاغذی | کاربرد و ویژگی ها

امروزه انواع آینه شمعدان  در بازار وجود دارند با توجه به سلیقه تان، بودجه‌ای که می خواهید صرف کنید و همچنین دکوراسیون منزلتان به راحتی می توانید آینه و شمعدان دلخواه تان را خریداری کنید.

امیدوارم مطالب مقاله مفید بوده باشد سپاس از همراهی شما خوبان.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید