مطالب آموزشی

اصول دکوراسیون پذیرایی

یکی از مهم ترین فضاهای هر خانه ، پذیرایی آن خانه می باشد چرا که هرفرد جدیدی که وارد خانه شما می شود ابتدا با فضای پذیرای شما برخورد دارد به همین منظور دیزاین و دکوراسیون این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . دراین مقاله می خواهیم چند نکته ساده اما ضروری را درمورد دکورکردن فضای پذیرایی باهم بررسی کنیم تا با کمک آن یک پذیرایی زیبا تری داشته باشیم با ما همراه باشید.

یک اتاق نشیمن زیبا با یک مبلمان زیبا دیده می شود

یک کلید مهم  برای داشتن یک پذیرایی زیبا ،داشتن مبلمانی مناسب با اندازه اون فضا و سبک دکوراسیون به کار رفته در آن می باشد . در بسیاری از موارد دیده شده که فرد یک سبک دکوراسیون کلاسیک دارد ولی برای دکورکردن فضای خود از مبل راحتی استفاده می کند و یا عکس این موضوع این یک اشتباه رایج و شایع در دکوراسیون پذیرایی می باشد درست است که مبل انتخاب شده برای نشستن باید راحت باشد و استفاده از آن به شما و مهمانتان حسی خوشایند بدهدولی اینکه متناسب با سبک فضای شما هم باشد از اهمیت زیادی برخوردار است . بهتر است قبل از هخریدن مبل مورد نظر بررسی ها ی لازم را بکنید منظور این است ابتدا اندازه فضای و سبک فضای خود را در نظر گرفته و بعد به انتخاب بپردازید . یک نکته مهم دیگر چیدمان مبلمان در فضا است . بهتر است مبلمان را طوری بچینید که رفت و آمد افراد با مشکل ایجاد نشود و از قرار دادن مبلمان هایی که پشتی بلندی دارند در وسط فضا خود داری کنید چرا که میدان دید را در فضا کم می کند .

مطلب مرتبط  انواع آینه شمعدان

یک اشتباه رایج در افراداین است که فکر می کنند اگر مبلمان را به دیوار بچسبانند فضا بزرگ تر می شود باید گفت که این یک باور غلطی است چرا که این کار نه تنها به فضای شما جلوه ی قشنگی نمی دهد بلکه فضا را کوچک تر هم جلو می دهد .

سقوط کردن در یک نمایشگاه

فضای پذیرایی خود را با یک نمایشگاه اشتباه نگیرید و هرچیزی که از فروشگاه های مختلف می خرید در این مکان قرار ندهید . درست است که وسایل دکوری و تزئینی به فضای شما دیدی بهتر می دهد ولی قرار دادن کلی وسیله در فضای پذیرایی باعث شلخته و شلوغ به نظر رسیدن فضا می شود و اصلا حسی خوب به شما و مهمانتان نمی دهد بلکه حس کلافگی در آن فضا ایجاد می کند .

سندرم فرش کوچک

امروزه بسیار دیده شده است که افراد یک قالی کوچک برای فضای پذیرایی بزرگ استفاده می کنند و استدلال آن ها این است که کف فضا پارکت یا لمینیت است . باید گفت این یک استدلال کاملا اشتباه است برای فضاهای پذیرایی معمولا یک قالی ۶ متری لازم است که حداقل فضای زیر مبل ها را بپوشاند . قالی و فرش های کوچک برای آشپزخانه ها و کنار تخت ها بسیار مناسب و زیبا است ولی برای فضای پذیرایی نه . نکته مهم دیگر درانتخاب فرش و یا قالی می باشد بهتر است ابتدا مبلمان خود را انتخاب کنید و بعد به سراغ انتخاب فرش بروید چرا که فرش و قالی در طرح و رنگ ها متنوعی موجود می باشد و به راحتی می توانید یک فرش در تناسب با رنگ و سبک مبلمانتان انتخاب کنید .

مطلب مرتبط  جنس لوستر چه تاثیری بر کیفیت آن دارد؟

هنر در جای اشتباه

یکی از راه های دیگر برای دیزاین فضاهای پذیرایی آویزان کردن تابلو های هنری می باشد . درست است که این تابلو ها دکوراسیون فضای شما را زیبا می کنند و در واقع کامل کننده ی دکوراسیون می باشند ولی اگر در جایی اشتباه نصب شوند اصلا زیبا به نظر نمی رسند .

اگر فضای پذیرایی شما سقفی کوتاه دارد اصلا به شما توصیه نمی کنیم که از تابلو برای دیزاین فضای خود استفاده کنید چرا که سقف شما را کوتاه تراز آنچه هست نشان می دهد .

برای اینکه تابلوی هنری خود را دریک مکان مناسب نصب کنید . دیوار را به چهار قسمت تقسیم کرده و تابلو را در ربع سوم و در ارتفاع ۵۰ تا ۶۵ سانتی متری نصب کنید .

نقطه ی کانونی و ایجاد مسیردید

برای فضای خود یک مسیر دید درست کنید و نگاه ها را به آن سمت بکشید برای این کار می توان از به کاربردن وسایل با سایه های رنگی استفاده کنید و یا یک شی با رنگ متضاد که نظر ها را جلب می کند در نقطه ی کانونی فضای خود قرار دهید . نقطهی کانونی قسمتی از خانه است که نظر ها به آن سمت کشیده می شود این نقطه کانونی معمولا شومینه ، شوفاژ و یا محل قرار گیری تلویزیون و یا بزرگ ترین مبل فضا می باشد .

 به جزئیات توجه کنید

چیز های کوچک و زیبا به فضای پذیرایی شما شخصیت می بخشد و باعث می شود در فضا روح زندگی تزریق شود از دکوراتیوهای کوچک غافل نشوید .

نور یکی از آیتم های مهم در هر فضا به ویژه فضای پذیرایی نور به کار رفته در آن فضا می باشد . تا فضای شما نورکافی نداشته باشد زیبایی های به کاررفته در آن به چشم نمی آید .

مطلب مرتبط  راهنمای نصب لوستر برنزی

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید