مطالب آموزشی

اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

نورپردازی

نورپردازی بیرونی یک عنصر مهم در طراحی خانه و زیبایی نمای بیرونی منزل شما است، اما اغلب نادیده گرفته می شود. هنگامی که به درستی انجام شود، برای خانواده، بازدیدکنندگان و رهگذران شما لحن ایجاد می کند. بدون روشنایی مناسب ، فضای بیرونی شما چیزی را به دلخواه باقی می گذارد. اگرچه تقریباً هرگونه نورپردازی بهتر از هیچ نورپردازی است، اما نورپردازی بد به همان اندازه ، بد است. اگر سفر روشنایی خود را در خارج شروع کرده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید – ما می توانیم به شما کمک کنیم! در اینجا تعدادی از بزرگترین اشتباهات روشنایی در فضای باز، نحوه اجتناب از آنها و نحوه انتخاب وسایل روشنایی بیرونی برای خانه شما آورده شده است. این اشتباهات را بررسی کنید و مراقب باشید که خودتان یا حتی طراحتان مرتکب آن ها نشوید، با چشمه نور همراه باشید!

نورپردازی

عدم برنامه ریزی از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

مانند هر چیزی در زندگی، تجهیز خانه به روشنایی بیرونی نیاز به برنامه دارد. یک برنامه مناسب باعث صرفه جویی در وقت، پول و دردسر اصلی شما می شود.

با تعیین هدف برای روشنایی جدید در فضای باز شروع کنید. اگر می خواهید روشنایی امنیتی در فضای باز داشته باشید، مجموعه ای از چراغ های سیل سنسور حرکت و چراغ های بسته را بررسی کنید. اگر به دنبال راه هایی برای استقبال بیشتر از خانه خود هستید، روشنایی منظره جایی است که می خواهید شروع کنید. برای ایجاد فضایی شایسته پذیرایی از مهمانان، می توانید چراغ های سقفی بیرونی را انتخاب کنید. صرف نظر از اینکه چرا نور بیشتری در فضای باز می خواهید ، برنامه ریزی می تواند به انتخاب های شما محدود شده و روند تصمیم گیری را آسان کند.

انتخاب رتبه بندی اشتباه از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

شما هدف از افزودن روشنایی بیرونی در اطراف خانه خود را مشخص کرده اید، بنابراین اکنون باید از چه درجه ای از نور استفاده کنید. مگر اینکه با اصطلاحات روشنایی آشنا باشید، ممکن است حتی ندانید که درجه بندی به چه معناست – اما ما می توانیم کمک کنیم!

مطلب مرتبط  نور مخفی ساختمان چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد | 20 ایده جذاب

مقیاس درجه بندی IP (حفاظت از ورود) اساساً میزان محافظت از منبع نور در برابر عناصری مانند مایعات یا اجسام جامد را اندازه گیری می کند. رتبه بندی وسایل نحوه ایستادگی در برابر آن عناصر را مشخص می کند و به مصرف کنندگان می گوید که در کجا باید و نباید از وسایل خاصی استفاده کنند. دو رتبه بندی مهم عبارت اند از نم و نم مرطوب. یک لامپ با درجه رطوبت برای استفاده در مکان های سرپوشیده (زیر سایبان یا ایوان) طراحی شده است و نباید مستقیماً در معرض آب قرار گیرد. با این حال ، یک دستگاه با درجه مرطوب می تواند مستقیماً در معرض آب قرار گیرد. درک این تمایز به شما کمک می کند تا نورپردازی را با درجه مناسب برای محیط بیرون خود انتخاب کنید.

نورپردازی

عدم شناسایی موقعیت مکانی مناسب از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

مکان همه چیز در املاک و مستغلات است و همین امر را می توان در مورد روشنایی بیرونی نیز گفت. نحوه انتخاب نورپردازی در فضای باز و مکان مناسب برای هر نوع نور بخش مهمی از برنامه ریزی و طراحی است. برخی از وسایل در ساعات روز بیانیه ای ارائه می دهند، اما در شب با پس زمینه شما ترکیب می شوند. و اگر نوری بیش از حد به محل نشیمن نزدیک باشد می تواند بیش از حد درخشیده و خیره کننده را خاموش کند.

دو بهترین راه برای تعیین مکان، برنامه ریزی صحیح و آزمایش است. در حین برنامه ریزی عملیات روشنایی در فضای باز، مکان را در نظر بگیرید. قبل از اینکه فرایند خرید را شروع کنید، به این فکر کنید که چه وسایلی ممکن است به کجا برسد.

مطلب مرتبط  تحول در دکوراسیون با انواع لوستر وارداتی جدید 2024

آزمایش راهی عالی برای درک آن چه کار می کند و چه چیزی نیست. ما توصیه می کنیم چراغ های خود را تنظیم کرده و آنها را از فاصله ها و زوایای مختلف دریافت کنید. در نظر بگیرید که چگونه نور خیابان شما یا صندلی پشت حیاط به نظر می رسد. مناطق ضروری برای روشنایی در فضای باز ممکن است شامل مسیرها، ورودی ها، راهرو، پله ها و حیاط شما باشد.

نورپردازی نکردن در حد اعتدال از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

مانند هر چیز جدیدی، وسوسه وجود دارد که با ارتقاء نورپردازی همه جانبه کار کنید. وسایل بسیار زیاد ، امکانات بسیار زیاد. با این حال، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا در مصرف آن زیاده روی نکنید. نور زیاد بیش از حد سریع می تواند منجر به مشکلات متعددی شود.

افزایش هزینه ها از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

خرید بیش از حد گزینه های روشنایی در فضای باز می تواند بسیار پرهزینه باشد. ناگفته نماند که هر ماه در قبض انرژی خود افزایش می یابد. نگرانی های بودجه ای را باید در طول برنامه ریزی سفر روشنایی خود در نظر گرفت.

تابش خیره کننده از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

انتخاب های نادرست نور می تواند منجر به مشکلات متعددی شود که یکی از آن ها خیره کننده ناخواسته است. تابش نور می تواند ناشی از انتخاب نوع نادرست نور، قرار دادن آن نور در زاویه اشتباه یا حتی داشتن بیش از حد نور در یک منطقه متمرکز باشد. برای جلوگیری از درخشندگی ناخواسته، انتخاب نورپردازی خود را به طور مناسب برنامه ریزی کرده و قبل از ورود مهمانان خود، زوایای چراغ ها را آزمایش کنید.

آلودگی نوری از اشتباهات رایج در نورپردازی فضای بیرونی خانه و باغ

هدف از نورپردازی بیرونی این است که فضای شما را در شب جذاب تر و ایمن تر کند. اما نور زیاد می تواند توانایی شما در لذت بردن از نور طبیعت – ستاره ها را از بین ببرد. آلودگی نوری می تواند دید شما را نسبت به آسمان شب خراب کند و حتی شما را در شب بیدار نگه دارد.

مطلب مرتبط  با کریستال های لوستر قدیمی چه کنیم؟

برای اطمینان از محدود کردن آلودگی نوری خود، روشنایی آسمان تاریک را در نظر بگیرید. روشنایی آسمان تاریک نور را به سمت زمین هدایت می کند نه به آسمان شب. این نوع نورپردازی امکان ایجاد نور اضافی را بدون ایجاد مزاحمت برای محیط فراهم می کند.

تمام دانش نورپردازی در فضای باز را که به تازگی به دست آورده اید، در نظر بگیرید و در طول سفر با نورپردازی در فضای باز به کار ببرید. از انواع چراغ ها و مواردی که باید به آن ها توجه کنید، در حال حاضر شما مجهز شده اید تا فضای بیرونی خانه خود را با نورپردازی مجهز کنید که فضای شما را خیره می کند ، تحت تأثیر قرار می دهد و فضای شما را به مکانی که دوست دارید از آن لذت ببرید تبدیل می کند.

نورپردازی

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید