مطالب آموزشی

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون  داخلی شمعدان ها در زمانهای قدیم وسیله ای برای روشنایی و ایجاد نور در خانه ها بودند که علاوه بر روشنایی به عنوان دکوری هم از آنها استفاده می کردند. اما امروزه استفاده از شمعدان در

دکوراسیون به عنوان وسیله دکوری است که طرفداران بسیاری نیز دارند، شمعدان ها در جنس ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام در نوع خود زیبا و جذاب هستند و باعث میشوند تا مکان مورد نظر شمابه فضایی دل

انگیز وزیبا تبدیل شود.شمعدان ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند)پایه،ساقه،جا شمعی( اختراع شمعدان به طور دقیق معلوم نیست ولی در طول تاریخ بشریت وجود داشته.ما از شمعدان ها فقط در دکوراسیون خانه استفاده

نمی کنیم بلکه از آنها در) مجالس،جشنها،سفره های عقد،مهمانی های خاص(نیز بکار میبریم. اهمیتی که شمعدان ها در طراحی دکوراسیون دارند به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه می خواهیم با این عوامل بیشتر آشنا شویم و اطلاعات مفیدی را کسب کنیم.

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

تاثیر شمعدان ها بر دکوراسیون داخلی:

۱)نورپردازی شمعدانها: همانطور که گفتیم شمعدانها وسیله ای برای ایجاد نورپردازی هستند زمانی که فضا و محیط اطراف مورد نظر شما پر نور و درخشان باشد محیطی شاد و آرام بخش را برای شما فراهم می کند،درست است که

امروزه منبع اصلی روشنایی از نوع الکتریکی است اما استفاده از شمعدان ها در کنار روشنایی الکتریکی به محیط و مکان مورد نظر شما آرامش و زیبایی بیشتری می بخشد.البته شمعدان های الکتریکی نیز وجود دارند که به جای شمع از المپها استفاده میکنند.

۲)شکل و ظاهر شمعدان:شمعدان ها در شکل ها وطرح های مختلف طراحی میشوند که انتخاب هر طرح به سلیقه افراد بستگی دارد ظاهر شمعدان ها در خوب جلوه دادن دکوراسیون تاثیر دارند اگر طرح انتخابی شمعدان شما به سبک طراحی دکوراسیون مکان مورد نظر شما شبیه نباشد و تضاد ایجاد کند از زیبایی دکوراسیون می کاهد.

۳)رنگ شمعدان:برقراری هماهنگی و ارتباط بین رنگها در طراحی دکوراسیون امر بسیار مهمی است که عده زیادی به آن توجه نمی کنند،ایجاد تضاد در بین رنگ ها فضای محیط را خسته کننده و کم انرژی نشان میدهد و روی روحیات و احساسات فردی تاثیر منفی میگذارد پس در انتخاب رنگ شمعدان خود و تناسب و هماهنگی آن با رنگ های محیط خود دقت کنید.

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

۴)سایز شمعدان:سایزهای شمعدان ها متفاوت است که هر سایزی متناسب با اندازه مکان مورد نظر شما است،در مکانهای کوچک سعی کنید از شمعدان های ساده وکم شاخه استفاده کنید تا محیط شما را شلوغ نکند شمعدان های بزرگ و پرشاخ مناسب فضاهای بزرگ و مجلل مثل)منازل بزرگ تالارها،رستوران های خاص،مجالس مهمانی و عروسی(است۰

مطلب مرتبط  فلسفه آینه و شمعدان

۵)جایگاه شمعدان ها: معمولا جایگاههای مناسبی که برای قرار دادن شمعدان ها مورد استفاده قرار می گیرد در کنار آینه ها بر روی میزهای غذاخوری,طاقچه ها و قفسه ها است. سعی کنید جایگاهی که برای شمعدانها در نظر میگیرید شلوغ و پر از وسیله های دکوری دیگر نباشد زیرا اجازه نمی دهد تا شمعدان ها زیبایی خود را نشان دهند انتخاب درست در پیدا کردن جایگاه مناسب شمعدان ها تاثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد.تا محیطی شاد و جذاب ایجاد شود.

۶)کیفیت ساخت و طراحی شمعدان: شمعدان ها در هر جنسی که ساخته شوند کیفیت و دقت در ساخت آن ها و طراحی تزیینات آنها موضوع مهمی است اگر هنگام ساخت شمعدانها به نحوه اتصال اجزاء شمعدانها مثل) اتصال پایه شمعدان به ساقه آن و طراحی بدنه شمعدان( توجه نشود کیفیت کار پایین می آید و طول عمر شمعدان کوتاه میشود همچنین طراحی های کار شده بر روی شمعدان ها و تزئینات آن ها که از ظرافت خاصی برخوردار هستند نیاز به حرفه و استعداد خاصی دارد که از عهده هر کسی بر نمی آید، و در زیبا جلوه دادن شمعدانها تاثیر چشمگیری دارد.

۷)جای شمع شمعدان ها: جای شمع شمعدان ها یعنی قسمتی از اجزاء شمعدان که شمع در درون آن قرار می گیرد، شاید با خود بگویید که جای شمع چه اهمیتی در دکوراسیون خواهد داشت، وقتی شمع در جایگاه مخصوص خود

در شمعدان قرار می گیرد با روشن شدن شمع و ذوب شدن آن در اثر حرارت آب میشود و قطرات آب شده شمع بر روی شاخه ها و بدنه شمعدان وقتی روی جایگاهی که شمعدان بر روی آن قرار دارد)میز،قفسه و…( میری زد و ظاهر

مطلب مرتبط  لوستر مناسب خانه جدید

محیط را ناخوشایند می کند، عده زیادی به این موضوع توجه نمی کنند، پس در هنگام خرید شمعدان به جایگاه شمع دقت کنید که طراحی و ساخت آن به گونه ای باشد تا قطرات شمع آب شده بر روی شمعدان و اطراف سرازیر نشود.

۸)جنس شمعدان:در ساخت شمعدان از جنس های مختلفی مثل)چوبی،برنز،نقره،شیشه ای و کریستالی،استیل،چینی( استفاده میکنند. جنس شمعدان های کریستالی و چینی به دلیل شکننده بودن نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند جنس شمعدان ها در هر نوعی که باشند زیبا و جذاب هستند،انتخاب جنس شمعدان به علاقه شما بستگی دارد البته سبک طراحی دکوراسیون مکان مورد نظر شما در انتخاب جنس شمعدان موثر است تا با هم تناسب و هماهنگی داشته باشند.

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

۹)تزئینات شمعدان ها: معموال برای زیباترو چشمگیر شدن شمعدانها از وسیله های تزئینی مثل)مروارید،کریستال های شیشه ای،صدف( استفاده میکنند،هرچقدر تزئینات شمعدانها خلاقانه و ماهرانه صورت بگیرد زیبایی دوچندانی به شمعدان میدهد ظاهر دکوراسیون شما را خاص میکند.

۱۰)چیدن شمعدان ها:نحوه صحیح چیدن شمعدان ها بسیار مهم است،برروی میزهای غذاخوری کوچک از شمعدان های بزرگ و پرشاخ و پر تزئین استفاده نکنید زیرا علاوه بر اشغال کردن فضای بیشتری از میز باعث میشود دکوراسیون شما شلخته به نظر بیاید،برای انتخاب شمعدان مورد نظر خود علاوه بر در نظر گرفتن ظاهر آن به اندازه محل قرار گیری شمعدان میز دقت کنید تا اندازه ها باهم در تناسب باشند.همچنین از بکار بردن تعداد زیادی از شمعدان ها در یک نقطه خاص خودداری کنید وجود ۱الی۳عدد شمعدان برای یک منطقه کافی است.

۱۱)انواع شمعدان ها از لحاظ نحوه ایستادن:شمعدان ها هم در نوع پایه دار)که به صورت ایستاده بر روی سطوح مختلف قرار میگیرند (،وهم بصورت دیواری) به سطح دیوار متصل میشوند(وجوددارند،نکته قابل ذکر در مورد شمعدان های

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید لوستر دیواری مدرن 2024

دیواری دقت در اتصال آنها به دیوار است تا باعث سقوط آنها نشود.شمعدان های دیواری مانند شمعدان های ایستاده در طرح ها وجنس های مختلفی تولید می شوند،و جلوه خاص و بی نظیری به مکان مورد نظر شما میدهند. ما با

اهمیت شمعدان ها در طراحی دکوراسیون و عوامل مختلفی که در آن دخیل هستند آشنا شدیم و اطلاعات مربوطه را کسب کردیم برای اینکه طراحی شما در نوع خود خاص و بی نظیر باشد باید در انتخاب لوازم دکوری دقت کنید تا ظاهر لوازم دکوراسیون سبب دلزدگی نشود.برای خرید شمعدان های با کیفیت واصل به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از خرید خود مطمئن و راضی باشید.

ابتدا باید بدانید میز توالت خود را از گرما ،حرارت، آب و رطوبت باید دور نگه دارید .برای تمیز کردن میز توالت می توانید از دستمال آغشته به آب و صابون استفاده کنید سپس با دستمال های خشک آن را تمیز کنید در جاهایی که دسترسی سخت‌تر است میتوانید از برس یا مسواک نرم استفاده کنید سعی کنید از پارچه های زبر استفاده نکنید چون باعث خراش روی میز می شوند.

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند، برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

امیدوارم با مطالعه این مطالب با عنوان تفاوت میز عسلی و میز توالت بهترین و کاربردی ترین انتخاب را داشته باشید همچنین شما میتوانید با خواندن مطلب انواع آینه شمعدان اطلاعات خوبی را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید