مطالب آموزشی

ارتفاع مناسب برای لوستر اتاق ناهارخوری شما

ارتفاع لوستر

 چه ارتفاع از لوستر مناسب خانه ماست؟

آویزان کردن لوستر بر روی میز ناهارخوری شما نه تنها اتاق را روشن می کند، بلکه سبک و شکوه تزئینی را نیز به فضا می بخشد. اغلب ویژگی اصلی طراحی و نقطه کانونی اتاق است. از آنجا که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، درست تنظیم ارتفاع لوستر ضروری است.

اما نگران نباشید، اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با توصیه های استاندارد ارتفاع شروع کنید و در صورت نیاز از آنجا تنظیمات را انجام دهید. به همین سادگی. اگر دوست دارید چگونه اتاق را روشن می کند و به دکوراسیون می افزاید، این کار را به درستی انجام داده اید.

ارتفاع لوستر

استاندارد ارتفاع لوستر

اولین چیزی که باید بدانید این است که یک لوستر چقدر باید بالای میز باشد. قانون کلی هنگام نصب لوستر برای اتاق غذاخوری این است که پایین ترین قسمت چراغ باید ۳۰ تا ۳۶ اینچ از سطح میز ناهارخوری بالاتر باشد. این استاندارد بر این فرض استوار است که سقف شما ۸ فوت ارتفاع دارد. اگر سقف شما بالاتر است، لوستر را به ازای هر پا اضافه ارتفاع سه اینچ بالاتر آویزان کنید. به عنوان مثال، اگر سقفی به ارتفاع ۱۰ فوت دارید، لوستر شما ۶ اینچ بالاتر از اتاقهایی با سقف هشت فوت ارتفاع آویزان می شود.

این توصیه استاندارد متوسط ​​است، اما در اینجا می تواند پیچیده شود. قبل از اینکه لوستر خود را آویزان کنید، اندازه اتاق، اندازه میز و میزان روشنایی وسایل را در نظر بگیرید.

لوستر را برای ارتفاع سقف یا اندازه اتاق تنظیم کنید

برای برخی، تنظیم میزان نصب لوستر به اندازه اتاق متناقض است. برخی از طراحان احساس می کنند که غیر ضروری است. این امر منطقی است اگر فکر می کنید نقش اصلی لوستر روشن کردن روی میز است. با این حال، دلایل معتبری برای تنظیم اندازه اتاق یا ارتفاع سقف وجود دارد. در حالی که عملکرد یک لوستر روشنایی فضا است، نقش آن یک ویژگی طراحی است. این بدان معناست که شما می خواهید نحوه عملکرد لوستر با طراحی اتاق را در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط  خرید چراغ خواب و آباژور به همراه مدل و قیمت

برای انجام این کار، ظاهر لوستر را از نظر نقاط مختلف ارزیابی کنید:

  • با نحوه ظاهر شدن هنگام نشستن پشت میز شروع کنید
  • سپس نحوه ورود به اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید
  • و در آخر، وقتی جایی دیگر نشسته اید

این امر به ویژه در صورتی اهمیت دارد که اتاق ناهار خوری بخشی از یک اتاق بزرگ یا فضای باز باشد. مطمئن شوید که لوستر از هر قسمت مشترک در فضا ظاهر می شود. سبک و اندازه لوستر نیز ممکن است بر ارتفاعی که باید آن را آویزان کنید تأثیر بگذارد. اگر لوستر شما به زیبایی طراحی شده باشد، فضای بصری زیادی را اشغال می کند. آویزان کردن آن چند اینچ بیشتر از ارتفاع استاندارد به شما کمک می کند تا آن را به خوبی نشان دهید و طراحی اتاق را متعادل نگه دارید.

ضمنا به خاطر دارید که پایین ترین قسمت چراغ باید ۳۰ تا ۳۶ اینچ از سطح میز ناهارخوری بالاتر باشد. این استاندارد بر این فرض استوار است که سقف شما ۸ فوت ارتفاع دارد. اگر سقف شما بالاتر است، لوستر را به ازای هر پا اضافه ارتفاع سه اینچ بالاتر آویزان کنید. به عنوان مثال، اگر سقفی به ارتفاع ۱۰ فوت دارید، لوستر شما ۶ اینچ بالاتر از اتاقهایی با سقف هشت فوت ارتفاع آویزان می شود.

اندازه میز خود را تنظیم و مشخص کنید

توصیه استاندارد برای اندازه لوستر اتاق ناهارخوری در مقایسه با اندازه میز ناهارخوری این است که وسایل چراغ از عرض نیم تا دو سوم عرض میز است. راه دیگر برای تعیین اندازه، انتخاب لوستری است که قطر آن یک پا کوچکتر از عرض میز ناهارخوری است. این بدان معناست که اگر عرض میز ۴۲ اینچ باشد، قطر چراغ باید ۳۰ اینچ یا کمتر باشد.

مطلب مرتبط  چراغ های LED

ارتفاع لوستر

دانستیم که پایین ترین قسمت چراغ باید ۳۰ تا ۳۶ اینچ از سطح میز ناهارخوری بالاتر باشد. این استاندارد بر این فرض استوار است که سقف شما ۸ فوت ارتفاع دارد. اگر سقف شما بالاتر است، لوستر را به ازای هر پا اضافه ارتفاع سه اینچ بالاتر آویزان کنید. به عنوان مثال، اگر سقفی به ارتفاع ۱۰ فوت دارید، لوستر شما ۶ اینچ بالاتر از اتاقهایی با سقف هشت فوت ارتفاع آویزان می شود.

این محدوده به حفظ لوستر و میز غذاخوری کمک می کند، بنابراین طراحی اتاق غذاخوری شما از تعادل خارج می شود. همچنین باعث می شود افراد هنگام نشستن یا بلند شدن از روی میز سر خود را نزنند.

اگر لوستر شما در مقایسه با میز ناهارخوری شما بزرگتر است، آویزان کردن آن کمی بالاتر به جلوگیری از برخورد ناخوشایند کمک می کند. اگر کوچکتر یا غیرمعمول باریک و طولانی است، مجموعه ای از وسایل یا آویزها ممکن است انتخاب بهتری برای فضا باشد تا یک لوستر.

به عنوان مثال چراغ تعلیق خطی که به فضا حسی شیک و مدرن می بخشد ، دارای سه لوستر با منشورهای کریستالی خیره کننده در یک قاب فلزی سیاه است. این یک جلوه یکپارچه، درخشان و شبیه به جواهرات ایجاد می کند که فضا را روشن می کند.

نور را به درستی دریافت کنید

هنگام انتخاب و آویختن لوستر به طراحی و عملکرد آن توجه داشته باشید. برای آزمایش میزان روشنایی لوستر میز، هیچ فرمول یا قاعده ای استاندارد وجود ندارد. نحوه روشنایی لوستر بر روی میز تحت تأثیر موارد زیادی قرار می گیرد، مانند طراحی لوستر، لامپ های استفاده شده یا لومن های ساطع شده و ارتفاع.

مطلب مرتبط  مبل مصری

بهترین روش برای آزمایش جلوه نور این است که آن را روی میز آویزان کرده و روشن کنید ، حتی اگر موقت باشد. این به شما امکان می دهد لوستر را در انواع شرایط نوری ببینید و ارتفاع آن را از نظر عملکرد و طراحی ارزیابی کنید.

اگر به دنبال لوستری خیره کننده برای اتاق ناهارخوری خود هستید سایت چشمه نور را بررسی کنید و تمام لوسترهای نمایش داده شده ما را تجربه کنیدشما همچنین می توانید با یک متخصص نورپردازی صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند لوستری را انتخاب کنید که اندازه و سبک مناسب اتاق ناهارخوری شما باشد. پشتیبانان چشمه نور همه روزه و در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی و کمک و راهنمایی به شما همراهان خوب هستند!

درباره

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید