مطالب آموزشی

آموزش نصب لوستر

نصب لوستر

در ادامه این مقاله  توضیحاتی را در مورد نحوه جدا کردن لوستر قبلی و راه اندازی و نصب لوستر جدید ارائه میدهیم، با ما همراه باشید تا از صفر تا صد نصب لوستر را بررسی کنیملوسترها وسیله ای برقی برای ایجاد نور و روشنایی هستند که جذابیت و زیبایی بی نظیری به محیط اطراف ودکوراسیون شما میدهند،از آنها میتوان در اماکن مختلفی مانند)منزل،محل کار،سالن ها،تالار ها، مساجد و…استفاده کرد، لوستر ها در مدل ها و اندازه های مختلفی ارائه میشوند که نصب آن ها با رعایت کردن مواردی از جمله) رعایت اصول ایمنی و فنی،دقت الزم،جنس سقف مورد نظر،جنس و کیفیت ابزارآلات و وزن لوستر صورت می گیرد.

آموزش نصب لوستر

نکات نصب لوستر

مراحل جداسازی وسیله برقی قبلی: منظور از وسیله برقی قبلی همان لامپ یا لوستری است که قرار است آن را تعویض کنیم و لوستر جدید را جایگزین آن کنیم.

۱ )ابتدا فیوز برق را قطع میکنیم مخصوصا مدار برقی که لوستر در آن قرار دارد هیچگونه جریان برقی در سیم های محل مورد نظر باید باشد،)دقت کنید،وصل بودن جریان برق خطرات ناشی از برق گرفتگی و سوختن مدارها را به دنبال دارد( برای مطمئن شدن از قطعی جریان برق می توانیم از فازمتر استفاده کنیم تا خیالمان راحت تر شود .

۲)وقتی از قطع بودن جریان برق مطمئن شدیم، در مرحله بعد قطعات و ابزارهای وسیله برقی قبلی) لامپ،روکش های شیشه ای،لوستر قدیمی و…(را با احتیاط کامل جدا می کنیم تا مانع از شکسته شدن آنها شویم.

۳ )با کمک پیچ گوشتی یا آچار مخصوص، پیچ و مهره هایی را که باعث متصل شدن وسیله برقی به سقف می شود را جدا میکنیم البته به جز جدا کردن اتصالات سیم های لوستر و سقف، در این مرحله حواستان باشد که وسیله مورد نظر را بعد از باز کردن پیچها بدون احتیاط رها نکنید و آن را محکم نگه دارید چون باعث سقوط آن و آسیب به سیم کشی ساختمان می شود بهتر است برای نگه داشتن آن از شخص دیگری کمک بگیرید مخصوصا اگر وسیله برقی سنگین وزن است.

۴)به نحوه اتصال سیم های لوستر قبلی به سیستم برق کشی منزل دقت کنید اصولا دویا چند سیم بصورت تک رنگ یا رنگی وجود خواهد داشت که با به خاطر سپردن رنگ سیم ها ویابا گذاشتن علامت و نشان دار کردن آنها میتوان نحوه اتصال سیم ها را به یکدیگر مشخص کرد تا بعدا برای نصب لوستر جدید سیم ها را به اشتباه بهم متصل نکنیم)اشتباه در نحوه اتصال سیم ها باعث سوختن لوستر  و سوختن مدارها میشود(

مطلب مرتبط  ۴ نکته اساسی برای انتخاب سایز لوستر مناسب برای خانه های مدرن

۵)اتصالات سیم ها را با باز کردن پیچ وتاب های آن از هم دیگر باز کنید و لوستر را از سیستم برق کشی منزل جدا کنید.

نصب لوستر

مراحل نصب لوستر جدید و جایگزین کردن آن به جای لوستر  برقی قبلی:

۱)اطمینان حاصل کنید که لوستر جدید شما دارای وزن مناسب و تایید شده باشد و سقف بتواند وزن آن را تحمل کند)اگر لوستر جدید سنگین وزن باشد ممکن است سقف منزل نتواند وزن آن را تحمل کند سقوط کند(بهترین وسیله برای نگه داشتن وزن لوستر قالب است. که این قالب متصل به تیر آهن ساختمان است و یا میتوان در سازه های مختلف از رول بولت سقفی استفاده کرد که این رول بولت انواع مختلفی دارد که با توجه به جنس سقف)سقف کاذب،سقف چوبی،سقف گچی(نوع آن فرق می کند.لوستر با کمک زنجیره خودبه قالب متصل میشود، نصب صحیح قالب یا رول بولت به سقف امر بسیار مهمی است.

۲)وصل کردن جعبه های اتصال به سقف که اجسام فلزی گردی هستند که دارای سوراخ هایی بوده و با کمک پیچ های مخصوص خود به سقف متصل میشوند کار این جعبه تحمل وزن لوستر است.)از پیچ های ساده برای متصل کردن جعبه اتصال به سقف می توان استفاده کرد چرا که این پیچ ها استقامت مورد نیاز را دارا نمی باشند

۳ )نوار نصب را که یک میله فلزی کوچکی است به جعبه اتصال با کمک پیچ و مهره ها به هم متصل کنید.

۴)لوسترها دارای زنجیره ای هستن که به کمک آن به سقف متصل میشوند برای وصل کردن زنجیره در سرجای خود ابتدا به طول زنجیره دقت کنید که خیلی بلند یا کوتاه نباشد ارتفاع لوستر می تواند بر نحوه عملکرد آن تاثیر بگذارد )در صورتی که زنجیره بیش از حد بلند باشد میتوانید از حلقه های آن با کمک انبر دست کم کنید

مطلب مرتبط  0 تا 100 انتخاب لوستر مدرن

نصب لوستر

۵)سیم های لوستر را از میان حلقه های زنجیر متصل به لوستر عبور دهید دواز طریق سایبان فلزی)یک جعبه الکتریکی نگهدارنده است که در بالای زنجیر قرار دارد( و با کمک نوک پستان فلزی،سیم ها را بهم بچسبانید.

۶)برای اتصال سیم های لوستر به سیم های سیستم برق کشی منزل ابتدا از شخصی برای نگه داشتن لوستر کمک بگیرید تا آن را برایتان نگه دارد و به راحتی بتوانید سیم ها را به هم متصل کنید.

۷)سیم های لوستر و سیم های سیستم برق کشی منزل را به هم متصل کنید، برای این کار هر یک از سیم ها باید به سیم مخصوص پیچیده شوند و دو سیم با یکدیگر در تماس باشند)دقت کنید که در مرحله ۴ درمورد نشاندار کردن سیم ها بحث کردیم که هدفمان این بود تا سیم ها دقیق و درست به یکدیگر متصل شوند هر سیم در جای خود قرار بگیرد که اگر سیم ها به اشتباه به هم پیچیده شوند لوستر روشن نمیشود  احتمال پریدن فیوز شما بالا است و یا ممکن است باعث خراب شدن آن شود(.

۸)سیم دیگری که لازم است وجود داشته باشد سیم مسی برهنه نام دارد که هم سیم لوستر و هم سیم برق کشی منزل باید دارای این سیم مهم باشند در جعبه اتصال به یکدیگر متصل شوند تا در صورت خرابی و بهم ریختن جریان مدارها و سیم ها جریان اضافی به زمین یا مکان امن دیگری منتقل شود و اثرات زیان باری بر جا نگذارد.

۹)پس از انجام سیم کشی های مربوطه و اتصال آنها به یکدیگر،لوستر را با کمک پیچ و مهره های مخصوص خود به سقف متصل کنید.)مطمئن شوید که پیچ و مهره مختص لوستر باشد تا وزن آن را تحمل کند ازپیچ ومهره ساده جدا خودداری کنید

۱۰)کریستال ها ولامپ ها را به لوستر متصل کنید، فیوز برق را نیز وصل کنید  البته اگر لوستر شما وزن سنگینی ندارد قبل از اتصال نیز می توانید کریستال ها را به لوستر آویزان کنید ولی این کار زیاد توصیه نمی شود در اینجا به مرحله آزمایش روشن کردن لوستر میرسیم. با روشن کردن کلید برق از سالم بودن لوستر و نحوه صحیح اتصال سیم ها مطلع می شویم، اگر لامپ های لوستر روشن نشدن ممکن است اتصالات سیم ها به یکدیگر اشتباه باشد و یا خود لوستر خراب باشد.

مطلب مرتبط  معرفی انواع لوستر سقفی کریستال جدید 2023

۱۱)در صورت بروز هرگونه خطا مشکلی یا حل نشدن ایرادات لوستر با برق کار تماس حاصل فرمایید.نصب برخی از لوسترها نیاز به دقت و حرفه بالایی دارد که در این صورت بهتر است از نصاب و فرد ماهر کمک بگیرید. نکته:رعایت نکات ایمنی و فنی در نصب انواع وسیله های برقی مخصوصا لوسترها امری بسیار مهم است که دقت نکردن به این موضوع و نداشتن آشنایی کامل با انواع) ابزارآلات،سیستم های برقی و نحوه استفاده از آنها (می تواند اثرات زیان باری بر جای بگذارد.پس تا حدالامکان از نصب آنها در صورت نداشتن اطلاعات کافی خودداری کنید

امیدوارم با استفاده از مطالب گفته شده و رعایت اصول ایمنی به راحتی بتوانید لوستر خود را نصب کنید و از روشنایی و درخشندگی آن لذت ببرید .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید