مطالب آموزشی

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی

یکی از دغدغه های همه افراد که از لوستر های کریستالی استفاده می کنند دشواری تمیز کردن آن است .زیرا باید دقت کرد که به هنگام تمیز کردن آن کریستال هایش نشکند و یا در جای اشتباهی وصل نشود .اقدام به تمیز کردن لوستر ها حداقل باید یک بار در سال انجام شود هنگامی که روی بدنه و کریستال های آن گرد و غبار نشسته  باشد یعنی زمان تمیز کردن لوستر شماست .زیرا نشستن گرد و غبار برروی کریستال ها  نه تنها از زیبایی و شکوه آن می کاهد بلکه باعث کم شدن نور دریافتی از لوستر نیز می شود .

در این مقاله می خواهیم راه های سریع و ساده ای برای تمیز کردن لوستر های کریستالی را بررسی کنیم :

نکاتی که به هنگام تمیز کردن لوسترها باید رعایت شود :

ابتدا قبل از اقدام به تمیز کردن لوستر باید نکاتی را رعایت کرد:باید اطمینان حاصل کرد که برق لوستر قطع باشد و اگر مدت زمان زیادی از خاموش کردن لوستر نگذشته است باید صبر کرد تا لامپ های آن خنک شود .همچنین برای تمیز کردن لوستر از چهار پایه ای مناسب استفاده و روی فرش پارچه ای انداخته تا به هنگام تمیز کردن لوستر فرش کثیف نشود .همچنین در زیر لوستر پتویی ضخیم پهن کنید تا در صورت افتادن کریستال ها یا خود لوستر آسیبی به آن وارد نشود .به یاد داشته باشید که به هیچ وجه لوستر را برای تمیز کاری نچرخانید بلکه برای تمیز کردن قسمت های مختلف لوستر چهار پایه را تغییر دهید .

نحوه تمیز کردن لوسترهای کریستالی

قطعات لوستر را از هم جدا کنیم یا نه ؟

مطلب مرتبط  پالت های رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن و متفاوت

لوستر کریستال از قسمت های لامپ ،آویزیا بدنه و کریستال ها تشکیل شده است که برای تمیز کردن هر بخش باید اقدامات لازم انجام شود .اگر امکان جدا کردن قطعات لوستر می باشد بهتر است برای داشتن آزادی عمل قطعات آن را از هم جدا کنیم .ابتدا لامپ های لوستررا باز کرده و بعد پیچ ها را جدا کرده و در ظرفی قرار دهید و در مرحله ی آخر کریستال ها را جدا کرده برای جدا کردن کریستال ها از سیم هایی که توسط آن به بدنه وصل شده اند می توانیید از دم باریک استفاده کنید .به هنگام انجام این کار باید حواستان باشد که هر پیچ و کریستال مربوط به کدام قسمت لوستر می باشد زیرا برخی لوستر ها دارای طراحی پیچده ای هستند که دوباره آویزون کردن آن ها کاری دشوار است .بدین منظور میتوان از لوستر قبل از باز شدن قطعات آن با دوربین عکس گرفت یا بر روی کاغذ طرحی ساده از لوستر را کشید تا به هنگام وصل کردن آن راحت تر باشید .می توان قطعات لوستر را برای راحتی کار برای وصل کردن بعد از شست و شو به صورت مرحله به مرحله جدا نمود.

گردگیری لوستر:برای گردگیری به تنهایی می توان از سشوار یا چوب پر استفاده کرد و ازبالا به پایین لوستر را گردگیری کرد .

نحوی تمیز کردن لوستر های کریستالی :

لامپ :برای تمیز کردن لامپ ها بهتر است از یک دستمال نرم و خشک استفاده شود وآنها را گردگیری کنید .

تمیزکاری به هنگامی که کریستال ها جدا نمی شود :

برای تمیز کردن کریستال ها میتوان به چند روش اقدام کرد . اگر لوستر شما قطعاتش قابلیت جدا شدن ندارد می توانید از یک دستمال آغشته به سرکه یا مایع ظرف شویی استفاده کرده و گرد و غبار آن را بگیرید لازم به ذکراست که باید مقدار سرکه از آب کمتر باشد  و بعد با دستمالی مرطوب دیگر آن را پاک و خشک کرده . ویا از یک واحد الکل و چهار واحد آب ماده تمیزکاری درست کرده و با یک دستمال که پرز ندهد به تمیز کردن لوستر اقدام نمایید .

چطور لوسترها را تمیز کنیم؟ » وبلاگ استادکار تمیز کردن لوسترها در منزل

تمیز کاری هنگامی که کریستال ها جدا شده اند :

مطلب مرتبط  قیمت آباژور ایستاده کنار مبلی 1402

اگر قطعات آن جدا می شود از دو حوله ی بزرگ استفاده کنید و آن ها را کنار سینک خود بگذارید ابتدا تنها کریستال های یک قسمت را باز کرده و آن ها را  روی یک حوله گذاشته و بعد در سینک باسرکه یا مایع ظرف شویی شسته و روی حوله ی دیگری قرار دهید تا خشک شود و بعد از خشک شده این ها را وصل کرده و قطعات دیگر را به همین روش تمیز کنید . برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید .

چطور لوسترها را تمیز کنیم؟ » وبلاگ استادکار تمیز کردن لوسترها در منزل

تمیزکاری بدنه لوستر: برای اینکار اگر بدنه لوستر فلزی است میتوانید از یک مسواک یا برس به همراه  آب لیمو ترش تازه یا یک واحد الکل در یک لیتر آب به همراه صابون استفاده کنید . این محلول ها را با برس به خوبی بر روی بدنه بزنید و بعد با دستمال مرطوب پاک و خشک کنید . این روش برای انواع فلز ها از جمله برنز و نقره بسیار دکار آمد می باشد . حواستان باشد که در تمیز کردن بدنه لوستر هایی با جنس برنز نباید از مواد شوینده های نامناسب استفاده کرد زیرا براقی و لاکی بودن برنز را ازبین می برد بهترین راه همان استفاده از الک و صابون است .

اگر بدنه لوستر شما فلزی نیس  می توانید از یک دستمال آغشته به مایع استفاده کنید و آن را تمیز و خشک نمایید .

باید دقت کنید که حتما لوستر شما خشک شده باشد و بعد اقدام به روشن کردن ان کنید .

ترفند های تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

جالب است بدانید که گالیله با نگاه دکردن به یک لوستر در کلیسا قانون آونگ را کشف کرده است .

مطلب مرتبط  نکات مهم در مورد مبل تختخواب شو

و در آخر باید گفت که بسته به جنس لوستر روش های متنوعی برای تمیز کردن آن وجود دارد  از این رو توجه داشته باشید که از مواد شوینده مناسب استفاده کنید یا به هنگام خرید لوستر از فروشنده در باره چگونگی تمیز کردن آن سوال کنیبد .ما دراین مقاله راحت  ترین و سریع ترین راه ها را بررسی کردیم .

برای خرید و آموزش تمیز کردن لوستر های کریستالی و حتی مابقیه دسته بندی های لوستر میتوانید با ما در ارتباط باشید

تلفن تماس : ۰۲۱۵۵۰۴۰۷۵۰

دیدگاهتان را بنویسید