مطالب آموزشی

آشنایی با چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

آشنایی با چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. آشنایی با چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی، یکی از مهم ترین اصول در زمینه دکوراسیون است. چرخه رنگ در حقیقیت، نموداری به شکل دایره است و از رنگ های تیره و روشن تشکیل می شود. این چرخه مجموعه ای از رنگ های اصلی( آبی، زرد، قرمز) رنگ های ثانویه( بنفش، سبز، نارنجی) و رنگ های گروه سوم است. رنگ های گروه سوم ترکیبی از رنگ های اصلی و رنگ های ثانویه هستند.

این چرخه نشان می دهد که رنگ ها چگونه با هم ترکیب می شوند و چگونه مکمل هم می شوند. در ادامه این مقاله کارشناسان ما در وبلاگ چشمه نور، شما را با نکات مهم در ارتباط با ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی آشنا می کنند.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر

چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر مدرن

رنگ های اصلی در طراحی داخلی

چرخه رنگ متشکل از ۱۲ رنگ است و هر کدام از این رنگ ها در گروه های مختلف رنگی قرار می گیرند. در چرخه رنگی، رنگ هایی که مکمل یکدیگر هستند روبروی هم قرار می گیرند. استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی این امکان را به شما می دهد که در طراحی دکوراسیون از بهترین رنگ ها استفاده کنید. انتخاب یکی از این ۱۲ رنگ به عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون، به شما کمک می کند تا به راحتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب رنگ اصلی برای دکوراسیون اهمیت زیادی دارد؛ چون سایر رنگ ها وابسته به این رنگ است.

مطلب مرتبط  ست کردن لوستر با فرش در طراحی داخلی 2023

یکی از نکات مهم در مورد چرخه رنگ در دکوراسیون منزل، گرم و سرد بودن رنگ ها است. رنگ های نارنجی، قرمز و زرد جزء رنگ های گرم هستند. در حالی که رنگ های سبز، بنفش و آبی از رنگ های سرد محسوب می شوند. بر اساس یک تقسیم بندی، رنگ ها به چند دسته تقسیم می شوند.

  • رنگ های اصلی
  • رنگ های فرعی
  • رنگ های مکمل
  • رنگ های هماهنگ
  • رنگ های خنثی

با استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی، می توان از مناسب ترین رنگ ها در دکوراسیون منزل استفاده کرد. در صورتی که در مورد ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی اطلاعات کاملی داشته باشید، می توانید بهترین رنگ را برای دکورسیون خود انتخاب کنید.

چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

سوالات متداول در مورد چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

  • هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون یک محیط، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام انتخاب رنگ، متراژ فضای مورد نظر اهمیت زیادی دارد. با توجه به قوانین چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی، رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی برای فضاهای کوچک مناسب نیست.

  • آیا استفاده از رنگ های مکمل برای طراحی دکوراسیون مناسب است؟

جمع بندی

استفاده از رنگ های مکمل برای بخشی از دکوراسیون که می خواهید بیشتر در معرض دید باشد، مناسب است.جمع بندییکی از مهم ترین قوانین استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی، قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است. با توجه به قوانین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی باید ۶۰ درصد دکوراسیون را شامل شود. در حقیقت ۶۰ درصد از وسایل و همچنین محیط داخلی باید به این رنگ باشند. رنگ پرده، دیوار و مبلمان شامل این ۶۰ درصد می شود. رنگ های درجه ۲، باید ۳۰ درصد از فضا را به خود اختصاص دهند.

مطلب مرتبط  لوستر آشپزخانه ارزان را از کجا بخریم؟

رنگ های گروه سوم که شامل ۱۰ درصد می شوند، برای وسایل کوچک و تزئینی مناسب هستند.برای خرید انواع لوازم دکوراسیون شیک و با کیفیت با کارشناسان ما در چشمه نور تماس بگیرید. مقالات مرتبط بیشتر در مورد چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی را می توانید در چشمه نور مطالعه کنید.میتوانید کلیه محصولات ما را از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ  هم تهیه کنید و سری هم به مطالب آموزشی و کاربردی در دکورمگ بزنید.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد میکنیم:

خرید لوستر آشپزخانه | لوستر آشپزخانه را از کجا بخرم

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید آباژور کنار سالنی و ایستاده

دیدگاهتان را بنویسید