مطالب آموزشی

آشنایی با انواع لوستر جدید ۱۴۰۲

آشنایی با انواع لوستر جدید 1402

موضوع انواع لوستر جدید با توجه به گستردگی آن از نظر جنس ،سایز و …بسیار پیچیده است .برای انتخاب و خرید لوستر باتوجه به طیف گسترده ی آن باید به موارد زیادی از جمله متراژ فضای مورد نظر خود ،میزان نوری که می خواهید داشته باشید، دکوراتیو فضای مد نظر و مقدار بوجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید توجه کنید .

انواع لوستر

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید

خرید انواع لوستر جدید مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و روستیک از مجموعه چشمه نور به سهولت امکان پذیر است. هر کدام از آنها با توجه به جنس و ابعادی که دارند در بخش های مختلف از جمله پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه قابل نصب هستند. لوسترها یکی از پرکاربردترین انواع چراغ‌ ها در دکوراسیون داخلی هستند. آنها به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فردشان، در انواع فضاهای داخلی، مانند سالن‌های بزرگ، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند.

شناخت انواع لوستر جدیدو بررسی ویژگی های آنها این امکان را برای شما فراهم می آورد که در زمان انتخاب بتوانید، محصولی مطمئن، باکیفیت و مقرون به صرفه را خریداری کنید. برای رسیدن به این هدف تا انتها همراه وبلاگ چشمه نور باشید.

لوسترهای شاخه ای

این لوستر ها معمولا مناسب فضایی با سقف بلند است و آن هارا براساس تعدادشاخه هایش تقسیم بندی می شود . جنس این لوستر ها معمولا از کریستال و برنز و برنج است . این لوستر ها به سالن هایی بزرگ با سقف هایی بلند شکوه خاصی می دهد .در خرید این لوستر ها باید دقت کرد که لوسترهایی که شاخه های رو به پایین دارند از لوسترهایی با شاخه های رو به بالا ۱۰ درصد نور بیشتری دارند برای لوسترهایی با شاخه هایی به سمت بالا باید از لامپ هایی با وات بیشتر استفاده شود .

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید

بررسی انواع لوستر جدید از نظر متریال

لوستر کریستالی

یکی از انواع لوستر، کریستالی است. این نورپردازها از کریستال های شفاف و براقی ساخته شده اند. آنها به دلیل داشتن ظاهر خیره کننده و جذاب از محبوبیت بیشتری در بین سایر لوسترها برخوردار هستند.

لوستر صنعتی

لوسترهای صنعتی اغلب از مواد ساده ای مانند فلز ساخته می شوند. آنها از ظاهر صنعتی و ساده ای برخوردار هستند و معمولا دارای قابلیت تنظیم نورپردازی و ارتفاع را دارند. از این لوسترها در فضاهای صنعتی و مدرن استفاده میشود.

لوستر روستیک

لوستر روستیک نیز از محبوب ترین انواع لوستر جدیداست. این لوسترها از ظاهر سنتی و روستایی برخوردار هستند. معمولا از چوب ساخته می شوند. منتهی ممکن است که با مواد دیگری مانند فلز، پلاستیک و پارچه نیز ترکیب شوند. استفاده از آنها برای دکوراسیون منازل روستایی، سنتی، کافه و رستوران ها رایج است.

انواع لوستر جدید آنتیک:

لوسترهای آنتیک با استفاده از مواد چوبی یا فلزی با ظاهری قدیمی و آنتیک ساخته می‌شوند. این نوع لوسترها برای دکوراسیون منازل و محیط‌های سنتی کاربرد دارند.

لوستر ساده

از انواع محبوب لوسترها میتوان به نورپرداز های ساده اشاره کرد. آنها دارای طراحی ساده و مینیمال هستند و معمولا از موادی مانند شیشه و فلز ساخته می‌شوند. این لوسترها برای فضاهایی با ابعاد کوچک و ظاهری شیک و ساده مناسب هستند.

معرفی خلاقانه ترین انواع لوستر جدید با طراحی مدرن

امروزه خیلی از فضاهای داخلی به شکل خلاقانه طراحی می شوند. برای اینکه نورپردازی این نوع فضاها را تکمیل کنید،‌ می بایست سراغ نمونه های خاص لوستر بروید. برای کمک به شما همراهان گرامی به معرفی چند نمونها از این لوسترها می پردازیم.

 لوستر‌هایی با طراحی هندسی:

 از خلاقانه ترین انواع لوستر جدیدمیتوان به لوسترهایی با طراحی هندسی اشاره کرد. این لوسترها در شکل های هندسی مدرن و جذاب مانند مثلث، مربع و دایره وجود دارند و معمولاً از فلزات مانند استیل و مس ساخته شده‌اند.

لوستر‌هایی با طراحی آبشاری:

لوسترهای آبشاری با شکل طراحی منحصر به فردی که به شکل یک آبشار آب طراحی شده اند. آنها بسیار جذاب و مدرن هستند و معمولاً از جنس کریستال ساخته می‌شوند. استفاده از آنها برای فضاهایی با ارتفاع زیاد مرسوم است.

انواع لوستر جدید

لوستر کریستالی در مدل آبشاری

لوستر‌هایی با طراحی مدولار:

این لوسترها با عناصر مجزا با هم ترکیب شده‌اند و شکلی مدولار را به خود گرفته اند. آنها نیز از طراحی مدرن و خلاقانه‌ای برخوردار هستند.

انواع لوستر جدید طراحی سه بعدی:

لوسترهایی با طراحی سه بعدی که به شکل اشکال هندسی مختلف قرار گرفته‌اند. آنها معمولا در ابعاد بزرگ ساخته می شوند و برای خانه هایی با سبک مدرن و بزرگ مناسب هستند.

انواع لوستر جدید با طراحی نورپردازی LED:

لوستر‌هایی که با استفاده از چراغ‌های LED ساخته شده‌اند و به شکل‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. طراحی خاص این لوسترها و نورپردازی مناسب آنها سبب محبوبیت شان در بین خریداران شده است.

انتخاب انواع لوستر جدیدمدرن برای خانه های قدیمی صحیح است؟

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند. در پاسخ باید بگوییم که بله لوسترهای مدرن می‌توانند برای دکوراسیون خانه‌های قدیمی نیز مناسب باشند. در واقع، استفاده از لوسترهای مدرن در دکوراسیون خانه‌های قدیمی به عنوان یک گزینه جالبی است. شما میتوانید از این طریق زیبایی بیشتری به فضای دکوراسیون قدیمی ببخشید. برای مثال اگر خانه سنتی شما دارای دیوارهای سنگی و درب چوبی است. بهتر است که سراغ لوستر مدرنی بروید که از فلز، شیشه یا چوب ساخته شده است تا از این طریق تنوع و جذابیت را میهمان دکوراسیون قدیمی کنید.

لوستر کلاسیک

این مدل از لوستر می تواند در مدل های شاخه ای ،سقفی و دیوارکوب تولید شود . جنس لوستر های کلاسیک از کریستال ،چینی ،استیل ،شیشه و برنز است .این نوع از لوستر دارای کلاهک بر روی لامپ ها می باشد که این کلاهک می تواند از جنس پارچه یا شیشه باشد . کلاهک پارچه ای از میزان نور می کاهد ولی کلاهک شیشه ای نور را بیشتر می کند . اگر لوستر کلاسیک به جنس کریستال باشد دارای قیمتی بالاتر از مدل های معمولی اش می باشد .

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید

لوستر های چند طبقه

در مکان های بزرگ و باشکوه یکی از ارکان های اصلی آن محیط لوستر آن جا است . این مدل لوستر ها بیشتر مناسب مکان های بزرگ  باسقفی بلند و دارای فضایی باز مثل تالار وهتل ها ،مکان های تاریخی ،زیارتی و مساجد است . این لوسترها برخلاف لوسترهای معمولی که به صورت سری تولید می شوند متناسب با محیط و المان های موجود در محیط تولید می شود .جنس آن ها معمولا تلفیقی از کریستال و برنج ،برنز و سرامیک است .

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید

لوستر مدرن

لوسترهای مدرن انواع مختلفی در بازار موجود هستند .این لوستر ها می توانن نور کافی را برای محیط تولید کنند و مناسب استفاده در محیط های بزرگ و کوچک هستند .این لوسترها معمولا برای محیط های کلاسیک و ساده مناسب نیستند . در این مدل لوسترها معمولا از کریستال استفاده نمی شود . حتی اگر برای  محیط ها ساده کمی مناسب باشند ولی با محیط کلاسیک اصلا ایجاد هارمونی نمی کند . دارای انواع تجملاتی و ساده است و معمولا مناسب مکان های اداری و کافه ها و رستوران ها است . در محیط خانه می توان از آن ها برای اتاق خواب ها استفاده کرد .

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید | لوستر سقفی

لوسترهای سقفی

لوسترهای سقفی سبک و راحت در جابه جایی هستند. همیشه به هنگام جابه جایی  وتمیز کردن احتمال آسیب رسیدن به لوستر هست .لوسترهای سقفی این مزیت رو دارا هستند که حتی اگر یکی ازبلورهای آن آسیب ببیند یا شکسته شود به چشم نمی آید . این لوسترها دارای منشور هایی هستند که می تواند نور زیادی را به فضا منعکس کند و بدین ترتیب من توان در مصرف انرزی نیز صرفه جویی کرد . البته باید گفت که لوستر های سقفی کمی نصب مشکلی دارند اما نسبت به لوستر های کریستالی و حباب دار داری مزا یای بیشتری هستند.

انواع لوستر جدید

انواع لوستر جدید

لوستر های حباب دار

در انتخاب این لوسترها باید دثت کرد که حباب های آن ها مات نباشند زیرا حباب های مات مقدار نور دریافتی رو کم می کنند . یکی از معایب این لوسترها این است که اگر یکی از حباب های آن بشکند باید تعویض شود و ممکنه مانند آن حباب در بازار موجود نباشد.

مطلب مرتبط  خرید لوستر آنلاین و بی دردسر | با دکورشاپ، چشمه نور را به منزل بیاورید

انواع جنس لوستر

لوسترها در بازار به جنس های متنوعی همچون چوب ،برنز ،برنج و…. موجود هستند .

تشخیص لوسترهای برنزی و برنجی :باید توجه کرد که الیاژ برنز را با برنج اشتباه نگیرید . الیاز برنز مرغوب تر و گران تر است و به طور معمول رایج است که این دو را به جای هم به کار می برند . برای تشخیص این دو فلز از هم می توان از روی رنگ آن دو که برنز زرد رنک و برنج طلایی رنگ است در صورتی که آبکاری نشده باشد تخیص داد اگر آبکاری شده باشد باید به دنبال جای جوش یا پیچی بگردید همچنین فلز برنز از برنج سنگین تر است می توان از این روش نیز تشخیص داد .

فلز برنج - صفحه 3 از 65 - آلومینیوم پخش | مرجع فروش آلومینیوم و برنجی

انواع لوستر جدید

لوسترهای چوبی

لوسترهای چوبی به علت طرح های متنوعی که دارند امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند . در خرید این لوستره باید دقت کرد که جنس چوبی که برای تهییه این لوستر ها استفاده شده است از چه نوع چوبی است . بهترین نوع چوب برای لوسترها چوب روس می باشد علت آن استحکام بالای این چوب دربرابر حشرات و تغییرات آب و هوایی می باشد .

لوسترهای چوبی معمولا به رنگ های قهوه ای تیره ،گردویی ،فندوقی و به رنگ سفید دیده می شود که در میان این ۴ رنگ رنگ قهوه ای دتیره و گردویی طرف دادر های بیشتری دارد.

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید