مطالب آموزشی

آبی به چه رنگ ها یی می آید؟

انتخاب رنگ و چیدمان مناسب برای فضای کار و منزل یکی از دغدغه های اصلی افراد است نقش مهم رنگ در دکور اسیون بر هیچ کس  پوشیده نیست .در بین رنگ های فوق العاده ای که هر کدام جذابیت خاص خودشان راد دارند رنگ آبی به منظور زیبا و آرامش بخش بودن آن  از پر طرف دار ترین رنگ های اصلی است که در دکوراسیون فضاهای مختلف از خانه گرفته تا محیط های اداری و تجاری به کار می رود. در میان طیف گسترده ای از رنگ ها و همچنین انواع مختلف رنگ آبی ،ترکیبات بسیاری می توان به وجود آورد در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که رنگ آبی با کدام رنگ ها بهتر است .

آبی چه تاثیری بر دکوراسیون دارد؟

در روانشناسی ،رنگ از اهمیت زیادی در ساختار شخصیت شناسی  برخو ردا راست و می تواند از طریق این پارامتر به ابعاد ذهنی افراد دست یافت .رنگ آبی در دسته ی رنگ های سرد قرار می گیرد و موجب حس تازگی ،ظرافت و قطیت ،اعتماد بنفس افزایش می دهد. ویژگی این رنگ و تاثیراتی که بر جسم  و روح افراد می گذارد همگی مثبت و شفابخش است بنابراین وجود رنگ آبی حداقل در یکی از بخش های خانه می تواند تاثیر بسیاری بگذارد پس جادوی رنگ آبی رو دست کم نگیرید !رنگ آبی با توجه به رنگ هایی که در کنارش قرار می گیرد خودش را بهتر  و بیشتر نشان می دهد .

اتاق نشیمن و رنگ آبی

در استفاده از رنگ آبی برای نشیمن زیاده روی نکنید چون سردی بیش از حد را درپی دارد بهتر است برای نشیمن از دیوار های آبی فیروزه ای و مبلمان  با پارچه های طرح دار ابی روشن  استفاده شود مبلمان مناسب این فضا مبلمان کلاسیک است .

اتاق خواب و رنگ آبی

اتاق خواب به دلیل اینکه محل کسب آرامش است ،بهتر است از ترکیب رنگ آبی با رنگ های گرم استفاده شود و رنگ آبی معمولی انتخاب خوبی است و در طولانی مدت باعث تکراری شدن محیط  نمی شود.

مطلب مرتبط  کاربرد لوستر سقفی کریستال در طراحی داخلی

آشپزخانه و رنگ ابی

در طراحی آشپزخانه ها به خاطر ماهیت پخت و پز و حس حرارت ،کم تر از رنگ آبی استفاده می شود ولی امروزه در طراحی های مدرن استفاده از رنگ آبی  و سبز کاربرد دارد .

اتاق کودک و رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی در اتاق کودکان به آن ها حس سر زندگی و اعتماد بنفس می دهد. برای اتاق پسرانه ترکیب آبی غلیظ و زرد و برای اتاق دخترانه ترکیب آبی روشن و سفید مناسب است .

حمام و سرویس بهداشتی

تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به علت این که یادآور آب دریا و خنکی و زلالی است کاربرد بسیاری دارد و بهتر است از رنگ آبی تیره برای فضا ی حمام و آبی روشن که به خوبی هم الودگی ها را نشان می دهد برای فضای سرویس بهداشتی استفاده شود.

تلفیق رنگ آبی با رنگ های دیگر

یکی از راه های ساده و پر کاربرد برای نمایش دادن رنگ ها ی مختلف در کنار هم استفاده از چرخه رنگ می باشد. برای استفاده از چرخه رنگ چند روش آسان وجود دارد:

۱) رنگ ها یی که در مقابل هم قرار میگیرند همان رنگ های متضاد هستند و مکمل هم می باشند این رنگ ها . در چرخه رنگ در مقابل رنگ آبی رنگ نارنجی قرار دارد و این دو رنگ بهترین گزینه ترکیب شدن هستند.

۲) به چرخه نگاه کنید و رنگ مورد نظر را در راس چرخه قرار دهید و یک مثلت متساوی الاضلاع رسم کنید .سه رنگ راس مثلث ترسیم شده رنگ ها یی با هم هارمونی دارند .

مطلب مرتبط  ساخت وسایل دکوری با وسایل اضافه

۳) روش سوم در واقع همان روش دوم است ولی این بار با ترسیم مستطیل تکرار می شود . این بار چهار رنگ در چهار گوشه ی مستطیل خواهیم داشت که با هم هارمونی  دارند و برای استفاده در کنار هم مناسب هستند .

رنگ آبی و زرد

این ترکیب به محیط حس هیجان و نشاط را می دهد و می تواند برای دکور اسیون آشپز خانه و اتاق نشیمن مناسب باشد . از درجات مختلفی از این رنگ ها می توان در کنار هم استفاده کرد حتی رنگ آبی و زرد را می توان در مقابل هم به کاربرد و به فضا جلوه ی خاصی داد .

رنگ آبی و قهوه ای

یکی از رنگ ها یی که هارمونی بسیار زیبا در کنار رنگ آبی ایجاد می کند رنگ قهوه ای است . رنگ قهوه ای در دسته رنگ های گرم قرار میگیرد . این ترکیب رنگ مانند ریتم جذاب موسیقی عمل می کند و در فضای خانه محیطی گرم صمیمی ایجاد می کند .اگر شما در طراحی فضای اتاق نشیمن از دیوار های ابی دارید استفاده از مبلمان  هم رنگ دیوار به همراه وسایل جانبی قهوه ای و رنگ چوب که تمایل به قهوه ای روشن نیز داشته باشد. این ترکیب رنگ علاوه بر اتاق نشیمن برای فضای  غذا خوری نیز ترکیب مناسبی خواهد بود .

رنگ آبی و نارنجی

یکی دیگر از ترکیب های مناسب برای نشیمن ترکیب رنگ ابی و نارنجی است .ترکیب رنگ گرم نارنجی و آبی به قدری گرم و پر انرژی است که استفاده از به شدت توصیه می شود. زیرا شما در آن محیط هیچ گاه احساس بد نخواهی داشت . شما می توانید تنها با افزودن اندکی لوازم جانبی نارنجی رنگ جلوه خاصی و دیدنی به خانه تان بدهید .برای مثال می تواند از گلدان نارنجی ، کوسن  و حتی موکت و حوله نارنجی رنگ برای ایجاد این هارمونی استفاده کنید .

مطلب مرتبط  0 تا 100 انتخاب لوستر مدرن

رنگ آبی و سبز

 استفاده از ترکیب این دورنگ سرد می تواند به هر قسمت خانه جلوه ی خاص و زیبایی را بدهد.

رنگ آبی و بنفش ارکیده ای

این ترکیب رنگ بسیار مناسب اتاق خواب می باشد .رنگ بنفش ارکیده ای رنگی گرم است و در کنار آبی برای شما حس آرامش خاصی را ایجاد کند .

رنگ آبی و بنفش مرجانی

این ترکیب رنگ بیش تر مورد سلیقه ی خانم ها می باشد .برای مثال می توانید از این  رنگ شاد و جذاب در وسایل جانبی استفاده کنید .

رنگ آبی و قرمز

رنگ آبی و قرمز دو رنگ متضاد هم می باشند که وقتی در کنار یک دیگر قرار می گیرند می توانند جلوه ای خاص به محیط اتاق یا خانه بدهند این ترکیب رنگ هر روز حس شادی و آرامش خاصی را به تلقین خواهد کرد

رنگ آبی و سفید

قرارگیری این دورنگ در کنار هم جلوه ای کلاسیک و سلطنتی خاصی به خانه می دهد و قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای دکور اسیون است .

همان طور که مشاهده کردید می توانید ترکیب رنگ های مختلفی را با رنگ آبی ایجاد کنید و از بودن در آن فضا لذت ببرید و از این رنگ فوق العاده حس آرامش را دریافت کنید .

شما عزیزان میتوانید با مشاوره با کارشناسان ما به صورت رایگان رنگ مورد نظر دکوراسیون خود را بیابید و لوستر مبلمان و لوازم دکوری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید